Masz pytania? Zadzwoń: 571 394 901
Kredyt Wrocław

Umowa na czas określony, a kredyt hipoteczny

Dodano: 09.08.2021    |    Zaktualizowano: 18.08.2021

Umowa na czas określony, a kredyt hipoteczny Umowa na czas określony, a kredyt hipoteczny

Z tego artykułu dowiesz się:

    Umowa na czas określony, a kredyt hipoteczny w 2021 roku

    Masz umowę na czas określony i chcesz wiedzieć, czy masz szansę na kredyt hipoteczny? Kredyt hipoteczny a umowa na czas określony to ważny temat dla osób, które zmieniają pracę i myślą o kredycie hipotecznym. Często umowę na czas określony otrzymujemy na początku swojej drogi zawodowej. Dowiedz się, jak banki podchodzą do takich umów i co możesz zrobić, gdy zmieniasz pracę.  

    Czy przy umowie na czas określony możliwy jest kredyt hipoteczny?

    Jako eksperci kredytowi, którzy pomogli klientom przy wielu kredytach hipotecznych, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, co jest ważne dla banku przy podejmowaniu decyzji o przyznaniu kredytu. Jednym z decydujących czynników jest właśnie forma zatrudnienia. Forma zatrudnienia ma duży wpływ na ocenę Twojej zdolności kredytowej. Bank na tej podstawie ocenia, czy będziesz w stanie spłacać swoje zobowiązanie kredytowe. Jest to bardzo ważne dla banku, który udziela kredytu hipotecznego na kilkaset tysięcy, a czasem nawet więcej. Bank dokładnie sprawdzi, czy jesteś wiarygodnym klientem, przeanalizuje Twoje wydatki i historię kredytową.

    Na co bank jeszcze może zwrócić uwagę? Istotne będzie również Twoje źródło dochodów. Mogą być one bardzo różne. Dochody możesz czerpać z działalności gospodarczej, umowy o pracę, najmu, świadczeń socjalnych itd. Jak banki traktują umowę o prace na czas określony? Czy jest dużo trudniej otrzymać kredyt hipoteczny niż w przypadku umowy o pracę na czas nieokreślony? Obecnie podejście banków jest inne niż kilka lat temu i banki tak samo traktują umowy na czas nieokreślony i na czas określony. Jednak musimy pamiętać o tym, że bank może wymagać od nas spełnienia dodatkowych warunków. Wymieńmy je po kolei:

    • Czas do końca trwania umowy. Jeżeli do końca umowy zostało Ci 2-3 miesiące, trudno będzie o kredyt hipoteczny. Minimalny czas trwania umowy, licząc od podpisania umowy, nie może być krótszy niż 6 miesięcy. Jeśli masz możliwość przedłużenia umowy, to zrób to.
    • Minimalny okres zatrudnienia. Zazwyczaj banki wymagają, żebyś pracował u obecnego pracodawcy, co najmniej 6 miesięcy.
    • Staż pracy. Bank może również sprawdzić, jak długo pracujesz u obecnego pracodawcy i czy podpisywałeś z nim umowę o pracę już wcześniej.

    Porównanie ofert kredytu hipotecznego w najpopularniejszych bankach

    Ranking kredytów hipotecznych

    Przykład reprezentatywny
    Przedstawiona symulacja została przygotowana na podstawie aktualnych danych banków oraz informacji podanych przez Klienta. KredytWroclaw.pl nie ponosi odpowiedzialności za błędy obliczeniowe, zmiany w danych banków, o których nie zostało powiadomione, oraz błędy spowodowane podaniem przez Klienta nieprawdziwych informacji. Oferty kredytów przygotowane przez banki mogą różnić się od przedstawionych poniżej wyników. Symulacja ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.

    Potrzebujesz innej oferty? - wprowadź parametry kredytu

    Kwota kredytu:
    Okres spłaty:
    lat

    Jak oceniana jest zdolność kredytowa przy umowie na czas określony?

    Banki o wiele lepiej oceniają zdolność kredytową klienta, który jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Tym bardziej że coraz więcej osób pracuje na podstawie umów cywilnoprawnych, które nie dają gwarancji zatrudnienia na dłużej. Do takich umów należy umowa o dzieło, czy umowa zlecenie. Bank ocenia Twoją zdolność kredytową na podstawie analizy jakościowej i ilościowej. Elementy analizy ilościowej są następujące:

    • Wszystkie dochody przyszłego kredytobiorcy (może to być nie tylko umowa o pracę, ale np. najem),
    • Stałe wydatki, np. czynsz, prąd itd.,
    • Aktualne zobowiązania wobec instytucji finansowych, np. spłacane obecnie kredyty, zadłużenie z kart kredytowych, dostępne limity, poręczone kredyty, pożyczki, chwilówki.

    Analiza jakościowa obejmuje następujące informacje o kredytobiorcy:

    • Wiek, stan cywilny, liczba osób będących na utrzymaniu wnioskodawcy, status mieszkaniowy i majątkowy, wykształcenie, staż pracy, wykonywany zawód, zajmowane stanowisko,
    • Historia kredytowa, czyli badanie wiarygodności finansowej kredytobiorcy.

    Jak zwiększyć swoją zdolność kredytową przy umowie na czas określony?

    Podpowiemy Ci, co możesz zrobić, jeśli pracujesz na czas określony i chcesz zwiększyć swoją zdolność kredytową. Jak podkreślają eksperci kredytowi z www.kredytwroclaw.pl, jest co najmniej kilka dobrych sposobów, które pozwolą Ci na podniesienie zdolności kredytowej. Pracujesz na umowie na czas określony i myślisz o kredycie hipotecznym? Oto kilka porad, jak możesz zwiększyć swoje szanse na kredyt:

    • Masz zobowiązania wobec instytucji finansowych? Spłacaj je wszystkie w terminie (mogą to być kredyty i pożyczki gotówkowe, limity w koncie, karty kredytowe),
    • Zmniejsz sumę comiesięcznych wydatków, sprawdź, z czego możesz zrezygnować,
    • Znajdź dodatkowe źródło dochodu, możesz podpisać umowę cywilnoprawną i wykonywać dodatkowe usługi, wynająć komuś mieszkanie, itd.
    • Znajdź środki na wkład własny – jak zapewne wiesz obecnie minimalny wymagany wkład własny to 20 proc. wartości nieruchomości. Im wyższy wkład własny, tym większe szanse na otrzymanie kredytu hipotecznego, Przeczytaj: Minimalny wkład własny 2021
    • Dobrze jest mieć dobrą historię kredytową. Kup produkt lub usługę na raty i spłacaj je terminowo. Dzięki temu zwiększysz swoją zdolność kredytową, nie obciążając znacząco domowego budżetu,
    • Porozmawiaj ze swoim pracodawcą i postaraj się zaświadczenie, które potwierdzi chęć podpisania kolejnej umowy po wygaśnięciu obecnej,

    Zobrazujemy sytuację osób zatrudnionych na czas określony za pomocą prostej tabelki. Tabela zawiera listę niektórych banków i ich wymagania w stosunku do klientów, którzy starają się o kredyt hipoteczny i są zatrudnieni na umowę na czas określony.

    Bank Od kiedy obowiązuje umowa Na ile zawarta jest jeszcze umowa Dodatkowe wymogi
    PKO BP Musi to być kolejna umowa na czas określony Muszą istnieć przesłanki do przedłużenia umowy Jeśli umowa obowiązuje od min. 6 m-cy i na min. 3 lata wprzód to jest traktowana, jako czas nieokreślony
    mBank 3 6 -
    Pekao SA 6 Indywidualnie  
    Bank Millennium 3 6 Wymagany staż minimum 6 miesięcy
    Getin Noble Bank 3 6 Wymagany staż minimum 6 miesięcy

     

    Jakie dokumenty są potrzebne, żeby otrzymać kredyt hipoteczny?

    Kiedy starasz się o kredyt hipoteczny, musisz prawidłowo wypełnić wniosek oraz załączyć do niego wymagane przez bank dokumenty. Są to m.in.

    • zaświadczenie o dochodach,
    • PIT-11 lub PIT-37 za ubiegły rok podatkowy,
    • wyciąg z konta za ostatnie 3 lub 6 miesięcy,
    • poprzednie umowy z obecnym pracodawcą, jeśli takie podpisywałeś,
    • oświadczenie od pracodawcy.

    0 zł - nasze usługi są bezpłatne

    Podwójna korzyść - po pierwsze otrzymujesz fachową i profesjonalną pomoc, a po drugie jest ona udzielana bezpłatnie.

    Skontaktuj się
    z ekspertem

    Procedura uzyskania kredytu hipotecznego, kiedy masz umowę na czas określony

    W zasadzie sama procedura nie różni się od tej, gdy pracujesz np. na podstawie umowy na czas nieokreślony. Na samym początku należy wypełnić i złożyć wniosek oraz załączyć do niego dokumentację, wskazaną w regulaminie banku. Zanim to zrobisz, możesz skontaktować się z doradcą w banku lub z ekspertem kredytowym z www.kredytwroclaw.pl, żeby uzyskać wszystkie potrzebne informacje na temat warunków uzyskania kredytu hipotecznego. Nasi eksperci kredytowi pomogą Ci wypełnić wniosek kredytowy i skompletować potrzebne dokumenty. Bank będzie wymagał od Ciebie przedłożenie dowodu tożsamości. Potrzebne będzie również konto bankowe, na które bank przeleje środki.

    Kredyt hipoteczny na umowie na czas określony, a zmiana pracy

    Wiele osób zastanawia się, czy zmiana praca może być przeszkodą w uzyskaniu kredytu hipotecznego. Do zmiany pracy mogą zachęcić nas perspektywa lepszych zarobków. Wyższa pensja może pomóc w zakupie nieruchomości i zwiększenia naszej zdolności kredytowej. Jednak czasami banki lepiej podchodzą do dłuższego stażu w jednej firmie niż do wysokich zarobków. Banki doceniają stabilność, stąd minimalny okres pracy u jednego pracodawcy. Najczęściej minimalny staż pracy wynosi około 6 miesięcy u jednego pracodawcy. Zmieniając prace, musisz być świadomy, że dopiero po kilku miesiącach od podjęcia nowej pracy, możesz starać się o kredyt hipoteczny.

    Jednak już sama zmiana pracy, kiedy już otrzymałeś kredyt hipoteczny i go spłacasz, nie stanowi żadnego problemu dla banku. Część banków wymaga co prawda zgłoszenia tego faktu, ale jeśli spłacamy raty zgodnie z harmonogramem spłat, nie ma to większego znaczenia. Natomiast problemem bez wątpienia będzie utrata pracy lub niższe dochody, które mogą utrudnić nam spłatę zobowiązania.

    Ekspert kredytowy - porozmawiajmy

    Jeżeli szukasz pomocy w znalezieniu korzystnego kredytu hipotecznego, skontaktuj się z nami. Służymy swoją wiedzą i doświadczeniem. Gwarantujemy pełen profesjonalizm. Zawsze staramy się znaleźć najlepsze rozwiązanie, dzięki któremu zaoszczędzisz swój czas i pieniądze.

    Inne artykuły z kategorii - Kredyt hipoteczny

    Zaczerpnij kolejną dawkę wiedzy z poradnika finansowego